15.06.2017.

Министре, ако сте се вратили из лова...


Док се министар бави спречавањем преписивања, заборавља на то да су баш прописи ресорног министарства одговорни за ученички став ка хватању кривина. 


Министар је напокон престао да прича о униформама.
Обукао је ловачко одело и отишао у лов на вештице.
Да ли ће их после потапати у воду или палити на ломачи - видећемо.
Искуство нам говори да се неће десити ама баш ништа, осим новинских наслова.




Док се министар бави спречавањем преписивања, заборавља на то да су баш прописи ресорног министарства одговорни за ученички став ка хватању кривина. Опет сте пропустили да у правилницима о оцењивању јасно нагласите да разлог поправљања оцене на одељењском већу НЕ СМЕ бити општи успех. Избацивање категорије "општи успех", као потпуно непотребне док постоји просечна оцена, билo би већ претерано револуционарно.



И даље се тетоше најлошији ученици, док се најбољима систем бави на нивоу појединачног ентузијазма наставника. И даље је списак ученичких права пет пута дужи од списка обавеза. И даље много тога може, а не мора. Штите се насилници, а не жртве; нерадници, а не марљиви ђаци. Академска честитост већ годинама не може да дође на дневни ред Скупштине. Преписују министри, а неће ђаци?!

На сваком кораку држава поручује ђацима да је знање неважно, успех још мање. Најбољи нам и даље одлазе јер овде немају шта да траже. Министар би, на све то, да ђаци озбиљно схвате образовање и поштен рад. Па како? Министарство није у стању да испрати реализацију тако једноставне одлуке као што је она да се завршетак основне школе не слави по кафанама, а хоће да се бави озбиљним питањима честитости! Већ годинама не успевате да организујете полагање за лиценцу директора, а треба да вас схватимо озбиљно.

И даље се окоштале структуре Министарства згражавају над функционалном неписменошћу ђака, а никако да се досете да не ваља наставни план и програм. Никако да се досете да уместо невладиних организација позову колеге из учионица и понуде њима хонорар да направе школу ваљаном.

Што је најгоре, не да се не штеди, него се паре расипају, али не тамо где треба, него тамо где се нареди.

Уместо ловом на вештице, боље би вам било да се потрудите око оснивања наставничких факултета и мотивацијом најбољих да баш њих упишу. Овако, стварно не знам чему се надате. Након што су општинске канцеларије пренатрпали као возове у Бангладешу, сада странке намирују заслужне чланове радним местима по школама и школским одборима, а ви бисте да школе ваљају.

Марице вам возе тестове у школе!
Тестови под полицијском пратњом?!

Све су погрешне одлуке ваше, а сва кривица и одговорност наша.
Не бива.

Зато, кад се вратите из лова, са трофејима или без њих, пређите мало и на образовање, али онако - озбиљно.
Урушено је и хаотично.
Не зна се ред.
Не ваља.

П.С. Приметите да плату нисам ни поменула. Не ваља образовање у Србији.

3 коментара:

  1. Наташа15/6/17 13:59

    Сјајан и болно истинит текст!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман15/6/17 15:23

    Upravo tako! Dete mi unisti stres kao i celu porodicu. Sve zbog sistema, a oni koji treba da se ozbiljno pozabave njim idu u lov na vestice! Kako jedan petnaestogodisnjak vidi i dozivljava celu situaciju sa maricama, lovom i svim nebuloznim izrecenim i prezentovanim? Ziv nije da l ce uspeti da upise gimnaziju. Motiv? Zeli najbolju skolu. Ziva nisam kako ce podneti ako ne uspe, a jos gore ako uspe...pa kad vidi kako je tamo i kad mu se sruse snovi o "najboljoj skoli". Formiranje "seoskih" odeljenja (deca sa sela), struktura kadra, odnos pruzenog i zahtevanog od strane nastavnika djaku?! Iznude, reketiranja, u skoli kao nisu znali, prebijanje...prica se da se jedna mlada profesorka i pored upozorenja javno zabavlja sa ucenikom u jednoj drugoj srednjoj. Pa sta da kazem vise kad su morali da spuste odeljenje sa sprata osnovne skole jer je nastavnica etiketirala ucenika da je dusevni bolesnik pred svom decom a on jadnicak hteo da skoci kroz prozor zbog toga!Pa zar se to tako radi cak i da jeste? Majka cerki ostavlja posao a sestra bratu. Umesto lova na vestice, molila bih ministra da pogleda statistiku. Sve se vidi. Ako ucenik koji ima 5 iz matematike u sva tri razreda koja se boduju za upis srednje skole, a na zavrsnom testu ima 2 ili 3 boda iz matematike, pametnom dosta! Za pocetak, ocistiti sopstvene redove i dati najboljima da nam uce i vaspitavaju decu. I odakle nekom pravo da pravi test na kome se "misli" ako je kroz skolovanje trazio suvu interpretaciju?! E moj ministre, verovah u tebe, ali nista nisi bolji od prethodnika. Stavise! Jadna nasa deca pored vas takvih, a mi svi roditelji kao i savesni prosvetni radnici. Gubimo bitku pred nemoralom, nepravdom i neznanjem. Izvinite na greskama. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  3. Оде у јутарњи, за "добро јутро!"

    ОдговориИзбриши